Opleiding Preventiemedewerker

Geen items gevonden

Meer informatie?
Vraag het informatiepakket aan

Dit wordt geheel gratis naar je opgestuurd.

Training Preventiemedewerker

Wil jij als preventiemedewerker bijdragen aan de dagelijkse veiligheid en gezondheid binnen jouw organisatie? Tijdens deze training leer je hoe je je inzet voor goede arbeidsomstandigheden binnen je bedrijf en ontwikkel je je tot een deskundige en effectieve preventiemedewerker. Je gaat aan de slag met maatregelen voor een veiligere werkomgeving, het mede opstellen van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) en communicatie met OR (ondernemingsraad) en MR (medezeggenschapsraad).

Doelgroep

Medewerkers die zich tot preventiemedewerker willen ontwikkelen en affiniteit hebben met arbozorg. Je wilt bijdragen aan het voorkomen van risico’s binnen je bedrijf of organisatie.

Resultaat

Na deze training kun je een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) opstellen en de maatregelen die daaruit voortvloeien direct in gang zetten. Tijdens de training oefen je ook met het toepassen van de Arbowet en het effectief communiceren met andere belanghebbenden in het werkveld.

Aanpak

Wij bieden de training Preventiemedewerker op twee manieren aan:

• Op afstand via e-learning. Dan doorloop je de opleiding volledig zelfstandig, in je eigen tijd en tempo. Je kunt op ieder willekeurig moment starten en veel oefenopgaven maken om je kennis te toetsen.
  • Als e-learningmodule ter voorbereiding met één klassikale lesdag. Tijdens de lesdag gaan we in op het toepassen van je opgedane kennis in de praktijk binnen je organisatie. Je discussieert ook met vakgenoten over risico’s en de invloed van de preventiemedewerker. Tijdens de klassikale training zorgen wij voor koffie/thee en een lekkere lunch.

Bewijs van deelname

Na het volgen van de training ontvang je het certificaat ‘Preventiemedewerker’.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

• Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de preventiemedewerker.
  • Wet- en regelgeving.
  • Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E).
  • Veiligheid en gezondheid op de werkplek.
  • Communicatie met personeelsvertegenwoordiging

Incompany

Hoe zorg jij ervoor dat je medewerkers zich bewust blijven van de veiligheidsrisico’s in hun werk en hun kennis van de veiligheidsmaatregelen en -protocollen up-to-date is en blijft? Wij helpen je graag met het vormgeven van een incompanytraject.

Voordelen

De werkpraktijk van de organisatie staat centraal. Je medewerkers leren, zonder overbodige ballast, dát wat er toe doet voor de situatie en de risico’s in jouw bedrijf. Ze werken aan cases en opdrachten die van toepassing zijn op hun eigen werk.

Je bepaalt zelf wanneer de opleiding plaatsvindt. Wij zorgen voor de juiste afstemming tussen klassikale lessen en e-learning . De leslocatie kies je zelf, dat kan een van onze trainingslocaties door heel Nederland zijn, maar het kan ook binnen je eigen organisatie zijn.

Onze docenten en trainers zijn actief binnen het vakgebied. Ze hebben ruime werkervaring en weten wat er speelt. Zij kunnen uit hun rijke praktijkervaring putten en zo de theorie met hun ervaring ondersteunen.

Rapportagetool
Contactpersonen van de bedrijven met wie we samenwerken, krijgen toegang tot onze handige rapportagetool. Op elk gewenst moment kun je de trainingsvoortgang van de medewerkers bekijken. Via het systeem zie je:
• Welke onderdelen van de training jouw medewerkers hebben doorlopen.
• Presentie bij praktijkbijeenkomsten.
• Geldigheid certificaten.

De gegevens van de deelnemers zijn eenvoudig te exporteren naar Excel voor eigen administratie.

We zijn in heel veel sectoren actief, waaronder: onderwijs, horeca, energie, afval, overheid, olie- en gaswinning, raffinage, industrie, zorg, voeding en papier/karton. Wil je meer weten over wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op.

Kosten training zijn 595 euro

Deze opleiding wordt door NiDi Business School aangeboden in samenwerking met 112BHV

Contact

Indien je vragen hebt of nadere toelichting wenst, staan wij je graag te woord! Stuur ons een mail naar info@nidibusinessschool.nl en wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen. Je kan ook telefonisch contact opnemen via 088-032 2400.

Direct inschrijven voor de training Preventiemedewerker

Schrijf je hieronder direct in.

Specificaties

Per opleiding

Utrecht, Amsterdam, Eindhoven, Zwolle, Utrecht en Capelle aan den Ijssel.

Direct inschrijven
Schrijf je gemakkelijk in

Heb je interesse in deze opleiding? Vraag een gratis informatiepakket aan of schrijf je direct in!