Opleiding Arbocoördinator

Geen items gevonden

Meer informatie?
Vraag het informatiepakket aan

Dit wordt geheel gratis naar je opgestuurd.

Training Arbocoördinator

Wil jij de juiste maatregelen nemen om te zorgen voor de veiligheid en gezondheid van medewerkers? Werk je als arbocoördinator of word je binnenkort verantwoordelijk voor de arbeidsomstandigheden binnen je organisatie? Kies dan voor deze training. Je leert in korte tijd de belangrijkste aandachtspunten op het gebied van arbeidsomstandigheden en gaat aan de slag om deze omstandigheden te verbeteren in je bedrijf. Zo creëer je een organisatie die zich bewust is van gevaren en risico’s, daar goed op inspringt en zo veel onnodige kosten bespaart.

Doelgroep

Je bent werkzaam als verantwoordelijk en coördinerend persoon op het gebied van arbeidsomstandigheden of je wordt dit binnenkort.

Resultaat

Na het bestuderen van de theorie en het afronden van deze les kun je:

• Administratieve verplichtingen bewaken, zoals opgenomen in wet- en regelgeving.\
  • Activiteiten t.a.v. arbeidsomstandigheden coördineren.
  • Contacten binnen en buiten de organisatie t.a.v. arbeidsomstandigheden coördineren.
  • Arbobeleid en arbozorgsystemen mede implementeren.
  • Informeren, enthousiasmeren en communiceren over het arbobeleid.
  • Gevaren en risico’s t.a.v. arbeidsomstandigheden signaleren.

Aanpak

Wij bieden de training Arbocoördinator op twee manieren aan:

• Op afstand via e-learning. Dan doorloop je de training volledig zelfstandig, in jouw eigen tijd en tempo. Je kunt op ieder willekeurig moment starten en veel oefenopgaven maken om je kennis te toetsen en toe te passen in je eigen praktijk.
  • Als e-learningmodule ter voorbereiding met daarna twee klassikale trainingsdagen. Tijdens de lesdagen gaan we in op het toepassen van je opgedane kennis in de praktijk binnen je organisatie. Je discussieert dan ook met vakgenoten over de rol van de arbocoördinator en diverse scenario’s waar je als arbocoördinator mee te maken kunt krijgen. Wij zorgen tijdens de klassikale trainingsdagen voor koffie/thee en lunch.

Bewijs van deelname

Na het volgen van de training ontvang je het certificaat ‘Arbocoördinator’.

Het is een tweedaagse training  en de volgende onderwerpen komen aan bod:

• De taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van een arbocoördinator.
  • Interpretatie van wet- en regelgeving naar specifieke werksituaties.
  • Aansprakelijkheid werkgever, plichten werknemer.
  • Uitvoeren van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E), inclusief valkuilen.
  • Veiligheid en gezondheid op de werkvloer.
  • Verzuim en PSA.
  • Informatiemanagement.

Incompany

Hoe zorg jij ervoor dat je medewerkers zich bewust blijven van de veiligheidsrisico’s in hun werk en hun kennis van de veiligheidsmaatregelen en -protocollen up-to-date is en blijft?   Wij kunnen je helpen en ontzorgen bij een incompany traject.

Voordelen

De werkpraktijk van de organisatie staat centraal. Je medewerkers leren, zonder overbodige ballast, dát wat er toe doet voor de situatie en de risico’s in jouw bedrijf. Ze werken aan cases en opdrachten die van toepassing zijn op hun eigen werk.

Je bepaalt zelf wanneer de opleiding plaatsvindt. Wij zorgen voor de juiste afstemming tussen klassikale lessen en e-learning . De leslocatie kies je zelf, dat kan een van onze trainingslocaties door heel Nederland zijn, maar het kan ook binnen je eigen organisatie zijn.

Onze docenten en trainers zijn actief binnen het vakgebied. Ze hebben ruime werkervaring en weten wat er speelt. Zij kunnen uit hun rijke praktijkervaring putten en zo de theorie met hun ervaring ondersteunen.

Rapportagetool

Contactpersonen van de bedrijven met wie we samenwerken, krijgen toegang tot onze handige rapportagetool. Op elk gewenst moment kun je de trainingsvoortgang van de medewerkers bekijken. Via het systeem zie je:
• Welke onderdelen van de training jouw medewerkers hebben doorlopen.
• Presentie bij praktijkbijeenkomsten.
• Geldigheid certificaten.

De gegevens van de deelnemers zijn eenvoudig te exporteren naar Excel voor eigen administratie.

We zijn in heel veel sectoren actief, waaronder: onderwijs, horeca, energie, afval, overheid, olie- en gaswinning, raffinage, industrie, zorg, voeding en papier/karton. Wil je meer weten over wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op

Kosten training 895 euro

Deze opleiding wordt door NiDi Business School aangeboden in samenwerking met 112BHV

Contact

Indien je vragen hebt of nadere toelichting wenst, staan wij je graag te woord! Stuur ons een mail naar info@nidibusinessschool.nl en wij zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen. Je kan ook telefonisch contact opnemen via 088-032 2400.

Direct inschrijven voor de training Arbocoördinator

Schrijf je hieronder direct in.

Direct inschrijven
Schrijf je gemakkelijk in

Heb je interesse in deze opleiding? Vraag een gratis informatiepakket aan of schrijf je direct in!