NiDi Business School kiest voor Emile van der Linde als kerndocent Duurzame Inzetbaarheid

NiDi is een innovatieve Business School op het brede vakgebied Duurzame Inzetbaarheid (DI). NiDi is vooral bekend vanwege haar RADI-opleiding, een belangrijke standaard in Nederland. NiDi kondigde onlangs aan dat ze haar opleidingen gaat baseren op het flexibele doelgerichte onderwijs, zoals dat in Zweden wordt toegepast, waarbij iedereen kan leren op een manier die het beste past.

Vandaar dat NiDi ook investeert in nieuwe blended leertrajecten, ondersteund door een uniek online leersysteem. Daar hoort ook een andere wijze van begeleiden en lesgeven bij en dus ontstond ook de behoefte aan een nieuwe kerndocent die deze werkwijze samen met NiDi kan vormgeven en die de kernwaarde van NiDi, Amplitieus, op een goede manier kan uitdragen.

Gary Damen: “Bij NiDi waren we al een tijdje op zoek naar een docent die in de geest van ons Amplitieuze gedachtegoed kan lesgeven en met ons mee kan denken. Ik ken Emile als een enthousiaste en bevlogen man met een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen. Emile is daarnaast onafhankelijk en heeft ook nog eens een hele brede blik. Hij kan de hele materie overzien. Dat maakte voor ons de keuze makkelijk. We zijn erg blij maar ook trots dat Emile ons DI team komt versterken.”

Emile van der Linde: “Lesgeven voelt voor mij vaak als een vrije dag, zó leuk vind ik het. De afgelopen jaren deed ik dat regelmatig op de onderwerpen rond verzuim. Zowel in opleidingen als in het bedrijfsleven. Ik bemerkte dat steeds meer bedrijven èn studenten behoefte hadden aan meer inspiratie en inzichten hoe we verzuim kunnen voorkomen. Wat we als mens en organisatie kunnen doen om optimaal inzetbaar te zijn en te blijven. In de gesprekken met Gary en zijn team merkte ik direct een gedegen visie en een hoge WHY als het om het uiteindelijke doelen voor deelnemers gaat. Dat enthousiasmeerde alleen maar meer om deel uit te maken van een team bevlogen docenten die de nieuwe standaard in inzetbaarheid wil uitbouwen.”

De samenwerking gaat in per 1 januari 2024.
Voor vragen over dit bericht:
Gary.damen@nidibusinessschool.nl